Bokuppdatering!

Nu har jag nått det 27:e kapitlet i Insurgent. (Varning för eventuella spoilers)!

Tris och resten av folket från de tappra som har överlevt attackerna från de lärda har flyttat deras "högkvarter" från de ärligas territorium till deras gamla hem, de tappras förläggning. Trots att dom i nuläget känner är trygga så anar Tris oro i luften. Är det konflikten mellan Tris och Tobias som får henne att känna såhär eller är det Christinas kylighet mot henne som får Tris att känna att hon inte borde stanna?

När jag sedan bytte sida i boken så fick jag svar på det. De lärdas serum får en människa i gropen att ta självmord varannan dag, som utpressning för att få minst en divergent person att överlämna sigsjälv. Detta får Tris att utan invändning bestämma sig direkt att ta sig till de lärdas förläggning.
Det jag är mest nyfiken på är hur Tobias ska reagera, eftersom majoriteten av deras bråk handlar om att Tris är för våghalsig och att hon inte bryr sig om att hennes liv står på spel.

Till min förvåning så har jag inte tröttnat på boken än! Jag trodde att den skulle tråka ut mig, men jag kommer faktiskt inte ihåg så mycket av handlingen från filmen.

Kommentera här: